6 Temmuz 2009 Pazartesi

2009-2010 Formaları

Premier Lig takımlarının 2009-2010 formalarını tekrardan bir gözden geçireyim istedim. Ha hepsini değil elbet, ben kendi işime gelenler hakkında yorumlarımı yapacağım ve onlar da Cengiz Abazoğlu'nun Oscar töreni yorumları gibi olmayacak şimdiden belirteyim.

Bu arada, diğer formaları da merak eden varsa; buradan bakabilir...

Arsenal'in forması herhalde şimdiye kadar açıklanan formalar içinde en beğendiğim olduğu. Fotoğraf beni yanıltmıyorsa beyaz üstüne gri şertili bir forma. Bu formayı bir hatunun üzerinde görsem ona aşık olabilirim. En azından bu model bir gömleği bir hatun üstünde görünce çıldırdığımı biliyorum. Milf Berk, sen naber ya?

Aston Villa'nın da bu forması yaklaşık olarak aynı model. Sade, beyaz üzerine çizgili. Zaten iki forma da Nike'ın eseri. Nike'ın formalarını oldum olası sevmişimdir, nadiren abartıya girerler o da isteğe göredir. Onun dışında senelerdir abartı bir Nike forması hatırlamıyorum. (Yanlışım varsa düzeltin) Tabi bunun içine United için tasarladıkları gerizekalı formayı dahil etmiyorum. O konuya birazdan geleceğiz.

Herhalde bu yılın en gerizekalı forması budur gözümde. Umarım deplasman formasıdır ya da ne bileyim üçüncü forma falandır. Bu ne ya? Sponsorun adı Crown değil de Clown Paints olsaydı daha manidar olabilirdi.

Ben bu tasarımı anlamadım.

Bu tasarım daha güzel olmuş. Enine çizgili... Futbolcuları biraz şişman gösterecek ama olsun canım, olur o kadar.

Stoke City geçen sene hakem hatalarından çok çekmiş olacak ki bu sene sahaya hakem olarak çıkıyorlar anlaşılan. Öndeki sponsoru sil, adam hakem işte.

Bu Hagi'li, Jardel'li dönemdeydi sanırım. Galatasaray'ın gri'li bir forması vardı. Gri tonlar üzerine sarı-kırmızı şeritler. Tam net hatırlamıyorum detaylarını ama bugüne kadar aşık olduğum tek Türk takımı formasıdır. Galatasaray'lı değilim, o ayrı mesele. Neyse, konu Liverpool'du değil mi? Forması daha doğrusu. Bilerek uzatıyorum lafı, taksit taksit söylüyorum çünkü nereye varacağımı bilmiyorum. Güzel olmuş abi işte, Gürkan için sevindim. Yeni formayı büyük bir zevkle alabilir. Büyük bir zevkle alabilir dedim ama fesatlık yapmayın, gidip Adidas'tan parayla alabilir anlamında o... Gri formaları her zaman sevmişimdir.

Spurs tarafı sadeliği seven taraf olmaya devam ediyor. batug.com yazarlarından ve aynı zamanda batug forumlarının jet-set'inden Ganican Öz ve Barış Kutay Övün'ün desteklediğini bildiğimizi bu mazisinde tarih yatan kulüp sadece iki yandan uzanan sarı şeritler eklemiş formalarına. Sarı forma dışında tabi, en azından öyle gözüküyor. Sarı formaya sarı şerit eklemek çok da mantıklı bir hareket olmazdı. Onun dışında eski formayla devam etseler de bir fark olmayacaktı. Bu da demek oluyor ki sarı çizgiler çok saçma ama formalar sırıtmıyor. Ok, bye.

United'ın sitesinden ilk açıklandığında da, Gürkan blog'a bu formaları koyduğunda da beğenmediğimi dile getirmiştim. Çok saçma, gereksiz, amaçsız. Bugüne kadar United'ın hep deplasman formalarını ve 3. formasını değiştirmesine alışmıştık. Onun sebebi de pazarlama ve forma satışlarını sabit tutma-arttırma idi zaten. Ne gerek vardı o anlı şanlı kırmızı formaya Fifa 99'dan çıkma V şeridinin eklenmesinin? Bu formayı hiç beğenmedim. O sebepten forma almak için önümüzdeki seneyi bekleyeceğim ya da geçmiş senelerin formasından alacağım. Fiyatları da düşmüştür hem şimdi.

Şu an yazdıklarıma şöyle bir bakıyorum da bir üst paragrafta yazıyı bitirmek çok saçma olacaktı, yarım bırakılmış gibi. Gel gör ki bitirmek için de bir sonlandırıcı paragraf aklıma gelmiyor. O yüzden bu satırları yazıyorum. Annemi, babamı, İngiltere'deki ve Kanada'daki kuzenlerimi çok seviyorum ve onlara buradan öpücükler gönderiyorum.

4 yorum:

Sheed dedi ki...

yahu le coq sportif'in çapı belli mesela, onlara çok yüklenemiyorsun hakem forması yapsa da..

ama bu umbro nedir yahu yıllardır? en sağlam takımlardan bazılarıyla çalışıyorlar, hala yaptıkları forma şu forma.. yazık, gürkan'ı falan alın lan işe, çok mu zor?

bizim formaya hala nötrüm.. siyah detaylı vodafone forması güzeldi galiba en son, 2007-08 de güzeldi aslında.. bu olmamış sanki..

Gri dedi ki...

Camia olarak sarıyı severiz, ana formalara da eklenmesi hoşuma gitti. Yalnız o şekil ne manaya geliyor çözemedim. Eskiden manzara resmi yaptığımda çizdiğim 'ufukta uçan kuş silüeti' figürüne benzettim.

Tabii bir manası da olmayabilir. Maksat göğüse V olsun???

Sir Douglas McGiven dedi ki...

aynı dertten biz de muzdaripiz hem de daha kalınından...

Orange dedi ki...

tottenham'ın formadaki çizgiler onlara özel değil. aynı dizaynı kullanan başka takımlar da var. puma'nın genel tasarımlarından biri.