29 Eylül 2009 Salı

Pivot Basketbol Dergisi 126. Sayı

NBA'de yeni sezon başlamadan önce en çok sevdiğim dönem bu, medya günleri. Oyuncular medyanın sorularını cevaplar, takım bir araya gelir, objektif karşısına geçip poz verirler. Yıllar önce ilk bilgisayarımı aldığımda, evde internet olmadığından internet cafede nba.com'a girip indirdiğim küçük ama benim için önemi büyük olan fotoğrafları 1.4 mb'lık disketlerle eve getirir arşiv yapardım. O zaman NBA klasörüm vardı, hala da var. Hatta o zaman indirdiğim fotoğraflar hala durur bir köşede, silmeye kıyamam. 40 GB'lık harddiskte bazen yer kalmayınca anlık sinirlenip sildiğim çok şey vardır ama onlara dokunmadım hiç. Neyse teknoloji ilerledi falan filan. Bu fotoğraf tutkusu Pivot'ta çalışmaya başladığımda daha da arttı. Getty Images ile anlaşmamız vardı ve NBA kategorisinden istediğim fotoğrafları indirebiliyordum. Gece maç oynanırdı, ben sabah gitiğimde ilk iş Getty'den fotoğraflara bakar, beğendiklerimi indirir ve arşivlerdim. Fotoğraflar önemliydi dergi zamanında benim için. Kapaktaki resim seçimi olsun, konulardaki kapak tasarımları olsun, ben girdikten sonra daha bir özenle yapılır olmuştu zaten ısrarlarımla (Ferda Ağabeyim, saygılar). Gökmen Ağabeyim ile oturur fotoğraf seçerdik devamlı. Rewind bölümünde fotoğraf üzerinden bile konu yaratıyordum yeri gelince. En içime sinen sayılardan biri, kapağında Iverson'ın olduğu, içeriğinin yarısından fazlasını NBA 2006-07 Preview'e ayırdığımız sayıdır. Her takıma ait en az bir sayfa ayırmıştık, grupların elit takımlarına 2 sayfa vermiştik. Yukarıdaki Iverson gibi fotoğraflar vardı içerisinde, yine sezon öncesi medya gününde çektirilen. İş bu aralar çok yoğun ama işten kafamı kaldırdığımda Yahoo'ya girip fotoğraflara bakıyorum. Media Day için ayrı bir klasör ayırdım mesela, her takımın sayfasına girip çıktıkça fotoğrafları kaydediyorum. Iverson fotoğrafı medya gününde çekilmedi aslında. Memphis'e imza attığı gün düştü internete, geçen ay. Eğer dergi kapanmasaydı, Ekim ayında, 126. sayımızda yine sezon incelemesi tadında 2009-10 Preview çıkarırdık belki ama bir önceki ay kesin bir Iverson yazısı yazardım, kapağa da şundan koydururdum. Mantığımız da basitti aslında; kapağa Iverson, Kobe koy satsın...

İş yoğunluğundan çok fazla yazamıyorum bu aralar, önümüzdeki haftaya kadar da boş kalmadıkça birşeyler karalayabileceğimi sanmıyorum. Hafta sonu da dahil çalışıyorum bugün aldığım habere göre. Mesela Berk geliyor hafta sonu İzmir'den, hatta ben ayarttım adamı gel diye ama onu bile görmem zor şu durumda. Ha bu arada, fotoğraf mı? Tabi ki Getty'den...

3 yorum:

Kayrakli dedi ki...

maç ne olacak dayı ?

Sir Douglas McGiven dedi ki...

dayı, sağlam küfreder berk.

Orange dedi ki...

berk biliyo zaten.

kayhan abi maça da gelemeyebilirim.