2 Ağustos 2009 Pazar

Siyaset Yazısı

Blogda siyaset pek hoş durmayabilir ama işin içinde "gençlik" sözü bolca geçtiği için bu yazıyı yazıyorum. Bir kenarda dursun, zaman geçince "Ben demiştim" derim.

Hepinizin de bildiği gibi Tayyip Erdoğan, Unirock'a katılan gençler için "Ahlaki erozyona uğruyorlar" tabirini kullandı ve bunun akabinde Erdoğan'a metalci selamı yaptığı iddia edilen dört kişi gözaltına alındı, kişisel hakları saldırıya uğradı. AKP İstanbul İl Gençlik Kolları başkanı Erkan Kandemir de bunun üzerine "Metalci gençleri kabul edeceğiz" dedi.

Erkan Kandemir resimdeki kişi oluyor. İlgili gazete haberini adım adım inceleyelim.


"Konu ile ilgili bugün bir "sohbet toplantısı" yapan AKP’nin İstanbul İl Örgütü Gençlik Kolları Başkanı Erkan Kandemir, "Başbakanı protesto eden metalci gençlerin, gayri ahlaki hareket yapmış olsalar bile gözaltına alınmalarının doğru olmadığını, önümüzdeki günlerde onlarla birlikte olacaklarını" söyledi."


Güzel laf değil mi? Evet. Ama bir bulanıklık var. "Gayri ahlaki hareket" ne demek? Ben başbakana metalci selamı versem içeri alınmayacağım, nah çekersem alınacağım mı demek? Ayrıca o arkadaşlarla birlikte olacaksan, o arkadaşların AKP hakkında diyeceklerini de yutacaksın demektir. Eğer ben AKP kültürünü biliyorsam, ki biliyorum, en fazla bir dakika dayanabilirsiniz.

"Biz genciz, yaramazlık yaparız, sıra dışı şeyler yaparız" diyen Kandemir, gençlerin bundan böyle sadece bayrak asan, alkışlayan bir kitle olmayacağını savunarak, bu düşüncelerini parti yönetimine iletip "Aksi halde bizi fesh edin" dediklerini söyledi.

Yaramazlık mı? Hangi yaramazlık? Rock festivaline katılmak, yaramazlık, sıra dışılık mı oluyor? Ayrıca "Onlar gençtir abisi" gibi bir üslupla neden konuştuğunu da henüz anlamış değilim. 28 yaşında yaramazlık yaparız, iyi bakalım. Ayrıca "Fesh edin" kısmı da, büyük bir kolpa gibi duruyor. Çünkü parti farketmez, gençlik kolları şu yukarıdaki iki eylemden başka üçüncü bir eylem gerçekleştirdiğinde ve "Bizi fesh edin" diye bağırdığında, parti yönetimi de "Hay hay" deyip fesheder. Türkiye'de yaşıyoruz, parti yönetiminin sözünden çıkacak gençlik kolları bu ülkede nefes alamaz. Hele AKP'de hiç alamaz.

Kandemir, emocu, rapçi, rockçı gençlerin sorunlarını da önemsediklerini belirterek, şöyle dedi: "Onların meseleleri de bizim meselemiz. Benim de underground müzik dinleyen, komünist arkadaşlarım var. Onlar Türkiye’nin ve gençlerin zenginliği. İçimizde gaylerin haklarını savunan arkadaşlarımız da var. Yönetimdeki arkadaşlarımızla gaylerin sorunlarını tartışıyoruz, Kürt sorununu da."

Klişespor'un ilk golü Erkan'dan geliyor. "Benim ... arkadaşlarım var." devri hala bitmedi mi? İstediğin kadar öyle arkadaşın olsun, sen onları içine sindiremedikten sonra ne yazar? Ayrıca yukarıda da dediğim gibi Gençlik Kolları'nın göbeği parti yönetimine bağlıdır, herhangi bir gay hareketi içinde "AKP bilmemneyi" diye biri görülürse, hep beraber uçarsınız, zannediyorum siz de bunun farkındasınız, polis de farkında.

Farklılıkları telaffuz etmeniz güzel de, tüm gençlerin ortak sorunlarından bahsedebilecek misiniz? Üniversite harçları, belediye bursları vs. konusunda AKP'ye dik çıkabilecek misiniz? Nah çıkarsınız.

Bu arada yukarıdaki paragrafta rock müziğe, emoluğa, gayliğe vs. karşıymışım gibi bir hava sezmiş olabilirsiniz, öyle birşey yok tabi. Emoları anlamıyorum sadece, o ayrı bir konu. Neyse, dediğim gibi, bu konularda ve özellikle gençlerin ortak sorunları olan eğitim, istihdam gibi konularda hükümetin falsolarına karşı çıkabileceklerse, ne mutlu. O zaman bütün Gençlik Kolları'na bira ısmarlarım. Ama "Metalci gençlerle birlikte olacağız" ve "Benim de ... arkadaşlarım var" edebiyatından öteye gidilemezse, ki bana öyle geliyor, sadece Kazlıçeşme mitinglerinde akıllara gelirsiniz.

3 yorum:

Sir Douglas McGiven dedi ki...

gördüğün gibi siyasi bir yazı da güzel duruyor blogda şabancım. eline sağlık, dilediğini yaz.

Kayrakli dedi ki...

resimdeki eleman elano nun arkasındaki elemanın akrabası sanırım :P

blastrula dedi ki...

eline saglik Saban. güzel yazi olmus. icinde AKP geciyor diye siyasi olarak algilamamak lazim bence. gayet de güzel oturmus yazi.