16 Ağustos 2009 Pazar

FM 2010

FM 2010 hakkında ilk duyurular gelmeye başladı. Etrafımdaki insanları, forumlarda yazılarını okuduğu insanların genel görüşü; '3D Sucks!' şeklinde olsa da ne yazık ki yapımcı firma aynı şekilde düşünmüyor ki daha da geliştirmişler 3D'yi.

Yapay zeka geliştirilmiş öncelikle, maçlar için 100 adet yeni animasyon eklenmiş, yeni stadlar, tribün özelliği, gerçekçi çimler vs. vs. demişler. Etrafımdaki insanların aksine ben sevdim bu 3D olayını. Aynı zorluğu commentary'den 2D'ye geçişte de yaşamıştık ama sonra bal gibi alıştı herkes, hatta daha zevkli hâle geldi. Benim tek şikayetim şu AI işiydi, nihayet ona da el atmışlar. Atağın gelişiminden gol olacağını anlayabiliyordun mesela, can sıkıyordu. Bakalım, nasıl olacak AI ayarları...

Kullanıcı arayüzlerine de el atmışlar, son zamanlarda gayet karmaşık ve bayık skin'ler kullanıyorlardı. 'Merak etme Douglas Abi, onu da ayarlıyoruz. Yengeye selamlar.' demiş son mektubunda yetkili kişi. Canım benim.

Editör olayına da el atmışlar, editör kullanan bir insan olmadığımdan beni pek ırgalamıyor bu işler. Aynı motor üzerinden gitmeyip, yeni bir tasarım yapıyorlarmış editöre.

Benim en çok hoşuma giden screenshot'larda da görülen maç içi taktik ayarı oldu. Fakat bu ayar öyle 'Ultra Defensive' - 'Gung Ho' - 'Attack' - 'Free Role' şeklinde değil de biraz daha derin yapılmış. Fotoğrafın üstüne tıklarsanız çok net şekilde eklenen taktikleri görebilirsiniz.

Oyunun çıkış tarihi resmi olarak açıklanmadı ama genelde Ağustos - Eylül gibi açıklanır, Ekim sonuna doğru da oyun çıkarılırdı. Yine öyle olacak tahminen, çoğu kaynakta Ekim ayı olarak verilmiş çıkış tarihi. İçeride adamları var, güvenmek lazım.

Hiç yorum yok: