9 Aralık 2009 Çarşamba

İşte Bu Yüzden AB'ye Almıyorlar Bizi

Herkes hayatında belli bir dönem bu sözü ya bir kıraathane'de ya herhangi bir, sözüm ona, cafe'de, barda, aile arasında, televizyonda duymuştur. Modern zamanların dilimize kazandırdığı deyimlerden biridir. 2012'de Marduk senaryosunu yaşamayıp ya da 50 yıl içerisinde global mikrodalga etkisi ebemizi sikmezse deyimler ve atasözü kitaplarında bunu açıklamasıyla görme olasılığımız yüskek.

Az önce Gürkan dünkü maçtan sonra stadın orada bir Şampiyonlar Ligi posterini söküp, eve götürdüğünü söyleyince taşak geçmek için söyledim de oradan aklıma geldi; 'İşte bu yüzden bizi AB'ye almıyorlar.' Herkesin alim olduğu, konuları derinlemesine bildiği memlekette bu tür işaretçi ve kesin kanaati olan cümleler duymak aslında şaşılası bir durum değil.

Geçen sene, Sabancı Üniversitesi'ne gittim arkadaşların yanına. Maksat, orada buluşup Kadıköy'de stüdyoya girip iki üç bir şey tıngırdadıp eğlenmekti. Gitarları aldık, arabaya yüklendik yola çıktık. Araba öğrenci arabası olunca içi leş, ne kadar gereksiz alet edevat, ne kadar gereksiz çerçöp varsa bulmak mümkün içinde. (Genelde Superfresh'in benzincilerde sattığı soğuk sandwich ve Ice Tea çöpleri oluyor gerçi.)

Bu noktadan sonra hatalar zinciri birbirini takip ediyor.

1) Arabaya iki tane de bayan (bayan lafına sinir olanlar için söylüyorum; kadın.) binecek, yola çıkmadan insan toparlar, koku falan sıkar. Yok! Hem pislik içinde, hem de sigara kokusu arabaya girdiğin andan itibaren kanser riskini %70 arttıracak seviyede.

2) Hadi temizlemedin hatunları geçtim, kendi yararın için bile temizlemedin ve onlar da zaten o şekilde bindiler arabaya. Bırak dağınık kalsın!

Kalmadı tabi... Yolda da çöp olmayınca bir kaç tane Ice Tea kutusu, içecek bölmesinde yeni Ice Tea'lere yer açabilmek için camı açmak vasıtasıyla dışarı fırlatıldı. Yaptığımızın doğru bir şey olduğunu savunmuyorum elbet, yapmamamız gerekiyordu. Zaten çöpe boşaltma fırsatımızın olduğunu ve bunu anlamsız bir şekilde pas geçtiğimizi de belirttim.

10 dakika sonra bir benzincide durmamız gerekti... Market'e girdim ödeme yapmak için, sigara falan da almak niyetindeyim. Arkadaşım da içecek bir şeyler alıyordu o sıra. Arkamızdan 40-45 yaş civarında bir bayan girdi. 'Pardon, okuldan çıkıp yola çöp atan gençler siz misiniz?' dedi. Sorunun soruluşundan belli, biz olduğumuzu biliyor ama saçma sorusunu sormadan da rahat edemiyor. Hava da nasıl sıcak, menapoz dürtmeye başlamış bünyeyi. 'Biziz' dedim ben de, yalan söyleyecek hâlimiz yok. Demez olaydım, (gerçi demesem durum daha da vahimleşebilirdi) bir başladı ki hanımefendi esmeye...

'Püüü sizin kalıbınıza, bir de üniversite gençliği olacaksınız. İşte bu yüzden AB'ye almıyorlar bizi, camı açıp dışarı çöp atıyorsunuz... Zengin piçleri sizi!' ve bunun türevinde çeşitli integral çığırtılar yaparak hışımla çıkıp gitti.

Kesinlikle haklı, bu azarı da hakettiğimiz de ortada aslında. Toplumsal olaylara duyarlı insan geçinip de 'bir kereden ne olcek yeaaa' diye yola çöp atmış olmamı hiçbir şekilde savunamam, savunmam da zaten ama şu 'İşte bu yüzden bizi AB'ye almıyorlar bizi' sözü insanı çileden çıkarmaya yetiyor. Zamane entellektüellerinin diline pelesenk olmuş bu söz öbeği, içi boş olmaktan, amaçsız bir tehditten öteye gidemiyor malesef.

Onu demeseydi boynumu büker, özür bile dilerdim ama AB'ye giremiyor olmamızın sebebini bu tür bir olaya bağlayacak kadar yüzeysel bir koyun olunca abla, sikime takmamış oldum böylece. Aslında gayet net bir şekilde olaydan dersimi çıkaracakken, şimdi ne zaman arkadaşlarla bu olayı ansak gülüyoruz bir şekilde hâlâ. Yapıcı olma şansı varken, itici olmayı tercih eden bu ablayı tebrik etmek istiyorum. Hayır Sabancı'da okumuyorum bile, fırsat vermedi ki 'zengin piçi ben değilim abla ya, bu arkadaş o ehe. Çöpü de o attı zaten.' diyeyim. (Berege naber lan hehehe...)

Bi' siktirip gitsinler, lütfen. Siz de siz olun bir zahmet, bu tür söylemlerde bulunanlara itibar etmeyin. Bunlar hep Hıncal Uluç ekolünün bugünlere getirip, eşi-dostu-çocukları vasıtasıyla yarınlara taşıyacağı insanlar. Buzdağının gözükmeyen kısmını içine alıp konuşan insanlar. Gerek yok, sanki bütün suç bizimmiş gibi AB sorununda.

Bu sene de iyi Owen yaptı hee...

Hiç yorum yok: