12 Aralık 2009 Cumartesi

Flogging Molly


Menşei olarak İrlanda'yı gösterebiliyorsak da genel itibariyle Los Angeles'ta takılan Celt-Punk grubu Flogging Molly'i P.S. I Love You filmindeki If I Ever Leave This World Alive adlı şarkılarıyla hatırlayacaklar vardır. Belki benim ve Gürk'ün olduğu gibi One Tree Hill izlemiş olanlar da üçüncü sezonda favori şarkılarımdan biri olan The Worst Day Since Yesterday ile hatırlayacaklardır.



Yaptıkları müziğin altyapısı punk ile yoğurulmuş olsa da Kelt kültürünün enstrümanlarını da sıkça kullanıyor bu abiler + bir de abla. Yedi kişilik, alışılageldik bir punk/rock grubuna göre kalabalık olan Flogging Molly'nin bilindik enstrümanlar olan davul, bas ve gitar dışında banjo, mandolin, -tef'e benzeyen- bodhrán dedikleri zımbırtı, -violingillerden olan- fiddle, -gayda'ya benzeyen- uilleann pipes ve -flütgillerden- tin whistle şarkılarında bolca kullandıkları enstrümanlardan. Zaten bana göre onları ve yaptıkları müziği apayrı kılan da bu ilginç enstrümanların bildiğimiz modern punk enstrümanlarının arasından gelen tatlı tınıları...



Grubun ilk albümü Swagger 2000 yılında ortalığa salındı, 2001 yılında kuzenim İngiltere'den misafir olarak getirdiği İrlanda'lı arkadaşları sayesinde The Worst Day Since Yesterday ve The Ol' Beggars Bush şarkılarının hastası oldum. O zamanlar intertten albüm indirme, internet bağlantı hızları olayları böyle olmadığından ve Akmar gibi yerlerde de o dönemler daha çok nu-metal çılgınlığı yaşandığından bu gruba dair bir şey bulmak kolay olmadı. Arada bir kaç şarkılarını dinleme fırsatım oldu ama maalesef o gün dinlediğim şarkıların bugün hangileri olduğunu kestiremiyorum, aklımdan tamamen çıkmış. Zaten böyle bir grubun varlığını bile kafamdan silmiştim.



Grupla bir sonraki denk gelişim One Tree Hill ve akabinde P.S. I Love You ile oldu. P.S. I Love You'dan sonra If I Ever Leave This World Alive ve Float'a her gün 10-15 kez dinleyecek kadar sarılmamın da etkisiyle kafama esen bir gün; 'Lanet olsun adamım, neden ben bu heriflerin kahrolasıca albümlerini indirmiyorum? Fuck!' dememle birlikte kendime, albümlerine de sarılıvermem kabak tadı verdi. Fakat dinleyin, eminim hoşunuza gidecek bir şey bulacaksınız. Bulamayabilirsiniz de gerçi, olur ya hani...

Hiç yorum yok: