15 Şubat 2010 Pazartesi

Vancouver 2010

Cuma gece başlayan uykusuzluk, işe geldiğim şu saatlerde hala devam ediyor. Bu uykusuzluğun ana sebebi All-Star haftasonu olsa da Vancouver'daki Kış Olimpiyatları açılış seremonisinin payı az değil. Zaten eve gece yarısından sonra geldiğim için, uyku da tutmayınca sabaha karşı 04.00'te başlayacak olan Rookie maçını beklemeye başladım. İlk periyot ille birlikte yatağın içinde kaybolmuş olan kumandayı aramaya başladım telaşla. Açılış seremonisi olduğu tamamen çıkmıştı aklımdan. Uzun süredir de merak ediyordum açıkçası. Neyseki Eurosport'a geçtiğimde henüz başlarındaydı, ülke kafileleri daha gelmeye başlamamıştı bile. Olimpiyat konusunda bir geçmişim yok, ne Sidney'i izledim ne de Atina ile Pekin'i. Sidney'den aklımda kalan Vince Carter'ın Frédéric Weis'ın üzerinden yaptığı akıl almaz smaçtır mesela. Atina'dan ya da Pekin'den aklımda kalan bir şey yok ne yazık ki, ilgisizlik işte. Bak Michael Phelps vardı mesela, doğru. Neyse dayı, fazla uzatmadan önce Dağhan Irak ile Caner Eler'e hem teşekkür ediyorum, izlenebilir kıldıkları için, hem de tebrik ediyorum. Aynı anda TRT de yayın veriyordu ama arada çok bariz bir kalite farkı var. Öyle ki, seremonide How I Met Your Mother'dan da Yüzüklerin Efendisi'nden, Gri Gandalf'tan da bahsedebiliyorlar... Sadece Pekin'deki açışış seremonisinde, meşalenin havada konuşularak yakılmasını izlediğimden bir kıstas yapamıyorum ama çok hoşuma gitti açılış seremonisi. Renklerin, ışığın, zeminin ve tavandaki perdenin kullanımı şahaneydi. Aklımda kalan tablo ise, zeminde buz kırılması yaratıp ardından orkaların sürü halinde geçişini yansıtmalarıydı... Eğer seremoniyi unutup Rookie maçına devam etseydim, büyük olasılıkla tamamlamadan uyuya kalacaktım. Ama Eurosport sayesinde 09.00'da kalkmam gerekse de bitene kadar keyifle izledim, nitekim 2 saat uyuduktan sonra kalktığımda dünya dönüyordu, uykusuzluktan aptal gibiydim. Ama pişman değilim, öyle ki cumartesi öğleden sonra eve döndüğümde tekrardan veriyorlardı ve izlemeye koyuldum. All-Star sebebiyle yarışları takip edemesem de bu hafta uyku düzenini oturtup en azından tekrarlarını izlemeye çalışacağım gün içerisinde, çalışan biri için Vancouver ile olan saat farkından izlemek ölüme sebep olabileceğinden.


Fotoğraflar: Getty Images

Hiç yorum yok: