17 Nisan 2010 Cumartesi

Avro İkibinonaltı

BBC'nin internet sitesinde spor blogu tutan Dan Roan adlı kişi Türkiye'nin 2016 adaylığını irdeleyen bir yazı yazmış, şuradan okuyabilirsiniz yazıyı...

Ben böyle bir yazının BBC'de çıkmasından Mahmut Özgener ve ekibinin iyi çalışmalarının ses getirmeye başladığı sonucunu çıkardım. İyi çalışmadan kastım ise EURO 2016 planının iyi planlanmış olması değil, lobi çalışmalarından bahsediyorum.

Dan'in (kankam olur) yazısı artısı ve eksisi ile Türkiye'yi gösteren bir yazı olmuş fakat belli oluyor ki Türk Holigan, Barbar Türkler kavramlarını kafalardan silememiş hala İngilizler, kolay da silinecek gibi durmuyor. Türkiye ile ilgili her muhabbette holigan lafı geçmese olmuyor. Kaldı ki İngiliz holiganların ünlerini de biliyoruz. Merak ettiğim ise o gün öldürülenler Leeds taraftarları değil de Galatasaray taraftarları olsaydı, acaba bugün kimler nelerden konuşuyor olurdu? Temcit pilavi gibi her İngiliz makalesinde bu konu önümüze konur muydu?

Yine de görüyoruz ki kendine taraftar diyen üç-beş çapulcunun yaptıkları hâlâ karşımıza sorun olarak çıkabiliyor...

Yazıya gelenler yorumlar da ilginç, ortodoks bir Yunan vatandaşının hemen araya "Ermeni katliamını, Yunan sürgününü kabul etmiyorlar" laflarını sıkıştırması mı dersin yoksa nicki Amoo_kurdistan olan birinin "Bu turnuvayı düzenlemeyi düşünebilirler ama PKK ve TAK'nin de söylecekleri olacak..." yazmasını mı?

İşin ilginci Türk olduğundan şüphelendiğim birinin de (Türk değilse de çok dikkatli bir takipçi olduğunu söylemek yanlış olmaz) Euro 2016 takviminin Ramazan'a denk gelmesinden bahsetmesi...

Okudum yazıyı, yorumları da okudum, "biz yapmayalım bu işi abi, hiç bulaşmayalım..." dedim. Neresinden tutsan elinde kalıyor. Hayır altı tane, yedi tane stadın parası da bizden çıkacak işin garibi...

Ve hatta bir duralım, bir nefes alalım... Modernleşeceğiz, batılı medeniyetlere yetişeceğiz diye daha da dibe çekilmiyor muyuz yoksa benimki sadece kuruntu mu? Muhasır medeniyetler seviyesine ulaşalım demiş de Atatürk, böyle de rezil rüsva vaziyette dememiş ki... Erdoğan iki halka seslenişinden birinde bu sözü alıntılıyor diye söylüyorum bunu da. Sadece Erdoğan da değil, uzun süreden beri türlü yolsuzluğu idealist politika göstermedeki çarşaf söz oldu çıktı bu da, kendimden utanıyorum.

Yıllar önce iki taraftar üç-beş kafası güzel tarafından öldürüldü de bunlar hâlâ önümüze konuyorken, daha biz kendi İl Emniyet Müdürlerimizi, bürokratlarımızı, yazarlarımızı, aydınlarımızı suikastlerden, kim vurduya gittilerden koruyamazken olası bir holigan çatışmasının, olası bir *ramazan'a denk gelmesi vesilesiyle* din çatışmasının, herhangi bir terörist saldırının izini nasıl sileriz?

Bu iş benim kafama hiiiiç ama hiç yatmadı, bence bu işe hiç girmeyelim. Biz en iyisi bu işi sssssssssiktir edelim abi, boşver.

Hiç yorum yok: