9 Mayıs 2010 Pazar

Münazara

Okullarda münazara yapılıyor mu eskisi gibi merak ediyorum. Etrafımdaki okullu veletlerden hiç öyle şeyler duymuyorum. Varsa yoksa sınav, sekiz yıllık eğitime geçtik bir sınav derdi azaldı derken ay başı bir sınav, quiz, sözlü yapılan çocuklar iyice aptallaştırılıyor. Başka şeyleri düşünmeye fırsatları kalmıyor.

Çok iyi hatırlıyorum, biz ilkokulda her hafta bir konu hakkında münazara ederdik. Hoş onu da öğretmenin belirlediği cevaplar çerçevesinde yapardık. Nasıl? Sekiz yıllık eğitime geçilsin mi diye bir konumuz vardı bir keresinde. Evet ya da Hayır cevabı üzerinden tartışmıştık, alternatif bir sunuma gerek görülmemişti.

İlk ders beş yıllık eğitimi savunmuş, ikinci ders ise sekiz yıllık eğitimi savunarak bir istikrar abidesi olduğumu kanıtlamıştım. Hayır, fikir değiştirmemin sebebi de en yakın arkadaşlarımın sekiz yılı savunmasıydı. Yakın olmadığım insanlarla aynı safta durmak istememiştim. "Beş gün tatil olsun iki gün okul olsun" kafasındaki bir için yeterli bir istikrardı gerçi o bir ders.

Yine de olayın ciddiyetini tam kavrayamasak da bir şeyler üzerinde tartışıyorduk, olayın ciddiyetini kavrayabilmişlerin fikirlerinden bir şeyler öğreniyorduk. Şimdilerde görmüyorum, duymuyorum da böyle bir şey... Belki özel okullarda, artık ne kadar özellikleri kaldıysa, idealist çerçevenin bir göstergesi olarak hasbelkader bir şeyler yapılıyordur; "Bakın, biz çocuklarınıza tartışmayı, düşünmeyi, fikirlerini savunmayı öğretiyoruz" diyebilmek için.

Tartışın oğlum, korkmayın. Gider yapın, atar yapın, doğrudur-yanlıştır siz neyi ne şekilde biliyorsanız onun arkasında durun. Yoksa hâliniz "Hükümet ebemizi sikti, zampingler belimizi büktü! İddaa'da da tek maçtan yatıp duruyorum zati..." diyip yine onlara oy verenlerden farklı olmayacak. Ensenize vurup lokmanızı, belinize vurup namusunuzu alacaklar haberiniz yok...

Hiç yorum yok: