13 Ocak 2010 Çarşamba

Piç Yılmaz

Güzel oldu Beşiktaş - Kasımpaşa karşılaşması, zevk verdi. Tabi dakika 25'te skorun 3-0 Kasımpaşa lehine olması da şaşırtıcı olmadı değil.

Maçla ilgili bir yazı Şaban ya da Gürkan'dan gelebilir, gelmeyebilir de fakat benim değineceğim şey maçla alakalı olsa da bambaşka bir şey. Ne ağaca benziyor ne de buluta... Kasımpaşa'nın teknik direktörü Yılmaz Vural olunca, babam da hem Fenerli olup skoru gördükçe aşka gelince başladı maziye dalmaya...

Yılmaz Vural babamın liseden sınıf ve hatta sıra arkadaşı... 'İki lakabı vardı Yılmaz'ın, biri arap, diğeri piç' dedi. 'Yahu adama niye piç diyorsunuz?' diye sordum ben de tabi; 'Ya bu sessiz bir çocuktu ve o zamanlar bir de kapkaraydı o yüzden arap derdik. Tabi sessiz sakin diyorum ama çok da şaklaban, fırlama adamdı, yerinde duramazdı o yüzden de piç derdik' diye cevap verdi.

Kendine de pay çıkarıyor biraz; 'Biz hep sınıflar arası maçlar yapardık, kimse oynatmak istemezdi bunu o da gelir bana dert yanardı, -birazcık oynayayım ya bu maç-, derdi' diyor ve ekliyor 'Biz adamı oynatmadık, ne oldu bilmem sonrasında da en son hırsından antrenör oldu galiba. Aferin lan yılmaz, nasıl koydun ama Beşiktaş'a. Kulüpte ne gırgır geçerim ama ben yarın Coco amcanlarla!' dedi.

Bir de böyle eskilerden kalma acayip lakaplar vardır, çok kişinin baba akranında böyle lakaplara denk gelmek mümkündür. Ben aklımdaki örneklerden biraz vereyim,

Coco (yazıldığı gibi okunmak suretiyle)
Best (George)
Eyfel
Kızkaçıran
Ringo (Starr)
Şanzıman (dedikleri adam otomobil yedek parçaları satıyor, ondan diye düşünüyorum)
Güdük (dedikleri adam da Halit Akçatepe'nin tıpkısı, boyu da kısa, oradan geliyor.)

Şu an aklıma gelenler bunlar, daha neler neler vardı da unuttum. Konuyla alakasız kaldı biraz bu lakaplar kısmı da babamın mazilerine dönünce söylemeden edemedim.

Gerçi zaten konunun sonrasında da olan şu; 'Hehehehe Kasımpaşa bize çakarken dalga geçiyordu benle ibneler, iyi oldu iyi... Demirören bir kere daha seçilse bir de değmeyin keyfime!' dedi maç sonunda, kendince son noktayı koydu, Aşk ve Ceza mıdır ne karın ağrısıysa o diziyi açtı ve hayatına devam etti peder.

Hiç yorum yok: