31 Mayıs 2009 Pazar

Hayatımdaki Yerleri İle Dört Bot Markası

Bugüne kadar ki hayatımda -ki geneli öğrencilikle geçmiştir keratanın- moda olan, 'eğer o botları giymezsen popüler olamazsın, para sıçıyorum diyemezsin' mesajı veren dört tane bot gördüm.

Bu Türkiye'nin her yerini tanımlayan bir girdi değil elbet. Sakarya - Kocaeli - İstanbul ekseninde çevremdeki insanlar baz alınarak edinilen gözlemdir. Şimdi tabi artık kalmadı böyle insanlar çevremde ya da hâlâ duruyorlar ama öğrencilik bittiği için pek ortalığa çıkmıyorlar. Geçti nitekim laylaylom günleri.

Hatırlatalım hemen, siz de hatırlayacaksınız zaten inceden inceden...

Cat

Zavallı Cat'ler... Bir dönem o kadar modaydılar ki, düşüşleri de bir o kadar şaşalı oldu. Daha sonra etrafta, 'Ay Cat mi o? Hıh...' türünden tipler türedi. İkinci sınıf insan botu oldu bir nevi, tabi üç-beş dangalağın mantığına göre oldu o.

Bufallo

Hem çocukluk arkadaşım, hem de komşum olan kişi özellikle çok severdi bunları... Bir gün dayımlar bize geldi, kuzenlerimde de bu botlardan var. Kuzenlerim de o zaman 10 ve 5 yaşlarındaydılar. Kız dedi ki; 'Oha, dayınlar çok zengin olmalıııııaaa' İşte Buffalo'nun olayı o'dur sanırsam ki...

Harley

Ayrı bir not açmam gerek bu noktada: Bunu okulda bir ara bütün kızlar giyiyordu, kcoaman tipsiz bir bot arkadaş. Nesini beğendiler hâlâ anlayamadım.

Timberland

Bunu anlatmaya bile gerek yok aslında. Etkileri hâlâ devam etmekte, etkilerinin ise 2012'de ancak silinebileceği söylenmekte. Teğet geçemedi Timberland bizi. Ha sallıyorum gerçi ama bende de var, rahat bot abicim. Amacı dışında kullananlara ifrit oluyorum sadece. Üstteki fotoğraf örnektir misal. Timberland Veterinerliği açılırsa hiç şaşırmam.

Eminim 80'lerde doğmuş, 90'larda yaşamış olan herkes hatırlayacaktır bunları... Amacım 80'ler, 90'lar konsepti yapmak değildi tabi. Geçenlerde eski Cat botlarımı buldum evde, 'yazmazsam ölürüm abi' gibi bir fikir oluştu hemen, onun eseri bu yazı.

Ha gerçi, ben bu moda kavramlarına da bir türlü dahil olamadım. Sadece annemin doğum günümde aldığı Cat botlar ve son iki botumun Timberland olması dışında. Timberland'i de okul hayatım dışında kullandığım için hiç bağcıklarını gevşetip, dilini çıkarıp ellerimi de Lacoste montun cebine soka soka gezinemedim koridorlarda. Şimdi öyle sessiz sedasız kullanıyorum lan, hiç havalı değil.

Benim botum neydi peki? İnternet'te bulamadım fotoğrafını ama Lee Cooper bot çıkarmıştı bir ara. Yurtdışından mı gelmişti yoksa buradan mı aldık hatırlamıyorum, çok uzun süre giydim ben onları. Eddie Vedder'ın botları gibi, salaş, bağcıklar kafaya takılmamış... Rahat kullanım, leş görünüm.

Hiç yorum yok: