16 Temmuz 2010 Cuma

Massive Attack @ Turkcell Kuruçeşme Arena

- Turkcell Kuruçeşme Arena'da izlediğim ilk konserdi, muhtemelen de izlediğim son konser olacak.
- Ses sistemine zaten kötü diyorlardı her yerde, bir de Zabıta sesleri kısınca iyice olmuş.
- Arena'nın her yerinde hostes ayağına mini elbise giydirilen genç kızlar için, çok ciddiyim, üzüldüm. Massive Attack kardeşim bu, Sortie'de Serdar Ortaç dinlemeye mi geldik?
- Lounge olayına da ezelden beri karşıyımdır, bilirsiniz.
- Bir "Kafam girsin" de Garanti Bankası'yla Biletix'e. Son gün biletleri 100 liradan 50 liraya düşürdüler, daha fazla insan konsere geldi, iyi güzel de, kapıda yaşanan izdihamı nasıl açıklayacağız?
- Çoğu insan, Massive Attack'tan ziyade uygun biletin büyüsüne kapıldığı için, "Beyler konser varmış, geldik" havasındaydı. Yine de ben sahneye yakın konuşlanarak kendim gibi insanları buldum, mutluyum.
- Alana erken gelmem bir açıdan iyi oldu, bir yarım saat boğaza karşı oturup nefes alma fırsatım oldu. Bir de askılı çanta taşımam yüzünden terden "Maaşallah" çizgisi yapmıştım; o da yokoldu.
- Benimle beraber alanda çok fazla ünlü yoktu. Cem Yılmaz ve Özkan Uğur aileleriyle gelmişti. Hepsi siyah giyiniyordu. Efendi insanlarmış, en az 20 kişi "Abi, fotoğraf?" diye yanlarına gitti, hiç surat yapmadan hepsiyle fotoğraf çektirdiler.
- Kaan Sezyum ağabeyimiz de alandaydı, ama İskoç eşofmanı yoktu bu sefer üzerinde.
- 21.00'de Martina Topley-Bird sahneye çıktı, kendi şarkılarını seslendirmeye başladı. Lakin Massive Attack bekleyen seyirciyi pek memnun edemedi, yine de 15 yaşındaki gitaristiyle beraber sempatiklerdi, alkışını aldı.
- 22.00'ye doğru Massive Attack sahneye çıktı. Avrupa'daki bütün konserlerine aynı setlist'le çıktıkları için hazırlıklıydım, United Snakes'le beraber kopmaya başladım.
-Setlist de şu ha:

Massive Attack Setlist Turkcell Kurucesme Arena, Istanbul, Turkey 2010, Heligoland Tour

- Sahne şovu yine harikaydı, kimisi eleştirdi "Yıllardır aynı ekranla çıkıyorlar" diye, sanıyorum sahnenin yanlarından alev filan fışkırmasını bekliyordu onlar.
-Ekranda yine mesajlarını çaktılar, gayrisafi milli hasılaladan girip, askeri harcamalara kadar, Gana'daki bir çocuğun günlük sağlık masrafından, Netanyahu'ya kadar herşeye değindiler.
-Türk magazin basınına giydirdikleri bölüm yine harikaydı.
- Angel ve Girl I Love You şarkılarının solisti Horace Andy çok büyük insan, Kofi Annan gibi adam. Zaten Angel da herhalde şarkıyı bile bilmeyen herkes kendinden geçmiştir, o anda yaşadığım hissi ömrümde yaşamadım. "Love you, love you, love you" diye bağırırken, başımı ellerimin arasına aldım, çığlık atmaya başladım. Ki beni tanıyan bilir, Milliyetçi Hareket Partisi'ni 40. yılından başka çığlık attığım pek görülmemiştir.
- "40 yapaarr!"
- "Beni tanıyan bilir" nasıl bir kalıptır yahu?
- Teardrop'un yeni düzenlemesine ısınamadım, ama Martina Topley-Bird'ün sesine laf edenin alnını karışlarım. "As I was set to fall in" derken ne güzeldi abla .
- Safe From Harm'da Mavi Marmara'ya selam çakmaları klas hareketti. Yalnız bazı kişiler, "Adamlar Mavi Marmara'ya selam çaktı, seyirci bön bön baktı" yazmış sonradan, onlara da en güzel cevabı NBA Türkiye dergisinin kültür-sanat yazarı Sedat Koç twitter üzerinden verdi: "alkışladılar zaten baba, napsınlar, tekbir çekip kenardaki teknelerle gazze'ye mi gitsinler?"
- Gerçi aynı Sedat Koç, "konser ölüydü zaten" yazmış.
- Ben Safe From Harm'ı kadim dostum Şansal Kullabasch'a adadım. "I was lookin' back to see if you were lookin' back at me to see me lookin' back at you"
- Deborah Miller da çok güzel söyledi be abi, hem Safe From Harm hem de Unfinished Sympathy de güzel trans halleri yaşadık.
- Setlist'e göre Inertia Creeps'ten sonra bis yapacaklardı. Tabi birçok insan farkında olmadığı için alandan ayrılmaya başladı, biraz geyik biraz ciddi, "Beyler, gitmeyin ya, gelecekler" diye bağırdım. Kimse beni sallamadı haliyle.
- Splitting The Atom'da 3D, Daddy G, Horace Andy, Deborah Miller ve Martina Topley-Bird'in aynı anda sahnede olması da bir diğer klas hareketti.
- Atlas Air de tam konserlik şarkıymış, şarkının girişi muazzam.
- Massive Attack çok çok gelsin ama, lütfen Kuruçeşme'de olmasın konser.
- Yarın da Faithless'layım izninizle. Hesapladım, God Is A DJ, yatsı ezanına denk geliyor, hayırlısı.

2 yorum:

D.McGee dedi ki...

"Ki beni tanıyan bilir, Milliyetçi Hareket Partisi'ni 40. yılından başka çığlık attığım pek görülmemiştir."

hahahaha çok güldüm lan. 'şukuladım piç.'

Svetlin dedi ki...

gerçi bulgaristan'a gittik gelemedik ama gelseydim group four niye çalınmadı diye tatsızlık çıkarabilirdim. dissolved girl de aynı şekilde.