25 Temmuz 2010 Pazar

En İyi 10 Kemal Sunal Filmi

Başlık biraz iddialı oldu ama, liste tamamen subjektif. Bu listeyi yazabilmek için, son 2 haftadır evde boş bulduğum her vakit Kemal Sunal filmi izledim ama değdi. Zaten adamın her filmi güzel, hem eskiyi yeniden yad etmiş oldum, hem de bol bol güldüm. O zaman 10'dan geriye doğru başlıyorum.

10- Atla Gel Şaban


Kemal Sunal'ın karakterinin adı Niyazi olmasına rağmen, filmin adında Şaban vardır. "Şiki Şiki Baba" kısmının tamamı efsanedir. Türk sinemasında pek rastlanılmayan sakızlara beyit yazan bir karakteri canlandırmaktadır Kemal Sunal, o açıdan da ilginç bir filmdir.

9) Sakar Şakir


Bütün karakterlerin efsane olduğu bir film, Şakir'in yanı sıra, Gardırop Fuat'ından Sevim'e, kahvede her daim içki içen tayfaya kadar herkes baştan sona yardırmaktadır. Adile Naşit'in kötü bir karakteri canlandırdığı ender filmlerdendir. Otobüs sahneleri unutulmazdır.

8) Köşeyi Dönen Adam


Aslında absürt bir komedi olmasına rağmen, filmin mesajı çok nettir. Sonundaki 1 Mayıs sahneleriyle bile burada olmayı hakediyor. Ayrıca Kemal Sunal'ın gördüğü saykodelik rüyalar da Yeşilçam'da pek rastlanmayan bir yaratıcılık eseri.

7) 100 Numaralı Adam


Sosyal taşlamanın güzel örneklerindendir. Bir nesil Oya Aydoğan'ı bu filmle sevip, daha sonra tiksinmiştir. Zaten Hemşo'daki sahnesiyle de... Neyse. "Benzine işedik abi" repliğine de her zaman yarılırım.

6) Çöpçüler Kralı


"Kral"lar içinden Çöpçüler Kralı her zaman öne çıkan film oldu benim için. Şener Şen'le Kemal Sunal'ın uyumu her zamanki gibi mükemmel, Erdal Özyağcılar da yan rolde çok iyi kotarıyor. Kemal Sunal'ın hafif vurdum duymaz havası da ayrı keyifli.

5) Yoksul


Boynu Bükük Küheylan ile Kemal Sunal'ın komediden drama yöneldiği nadir filmlerdendir Yoksul. Kemal Sunal'la birlikte Türkiye'nin en önemli tiyatro oyuncuları filmde yer almaktadır, izlemek büyük zevktir.

4) Kibar Feyzo


Türk Sinema Tarihi'nin en iyi sosyal taşlamalarından biridir Kibar Feyzo. Ağalık sistemini o kadar trajikomik bir biçimde işler ki, filmi izlerken gülmekten katlanırsınız, bir yandan da Feyzo içten içe kazansın istersiniz. Birçok filmde olduğu gibi Şener Şen'le Kemal Sunal'ın uyumu yine olağanüstüdür. Bir de yukarıdaki resimler...

3) Şabanoğlu Şaban


Benim ilk ve ortaokul yıllarımı ızdırapla geçirmeme sebep olan filmi buraya koymazsam olmaz. O senelerde kaç kere "Babanı da sevmezdim" lafını işitmişimdir siz düşünün. Filmi tekrar hatırlatmaya gerek yok aslında, herkes ezbere bilir, ama benim için filmin en bomba performansı Dinçer Çekmez'in performansıdır. Kemal Sunal'la oynadığı her filmde karakterime müthiş bürünür Dinçer Çekmez, bu filmdeki Kadırgalı rolüyle apayrı keyiflidir. Filmin açılışındaki Kürdili Hicazkar Longa'nın da hastasıyım.

2) Tosun Paşa

Geniş kadrolu filmleri göz önüne aldığımızda bence en iyisi Tosun Paşa. Hikayesi ve senaryosu çok sağlam, ayrıca dönem havasını yaratmakta da çok başarılı. Hele ki Tosun Paşa'nın konuklara seslendiği sahne var ki, film orada tavan yapar. Ayrıca "Tutmayın küçük enişteyi" lafını da Türkçe'ye kazandırmıştır.

1) Korkusuz Korkak


Kemal Sunal'ın one-man show'u. Senaryonun sıkıştığı birkaç noktada devreye Kemal Sunal'ın oyunculuğu giriyor ki, gerçekten bu filmde tavan yapmıştır. Filmde daha sonra yabancı yapımlarda karşılaşacağımız iki sahne vardır. Birincisi Mülayim Sert'le Mülayim Ters'in dosyasının karışmasıdır ki, bu anı Nip/Tuck'ın 5. sezonunda Christian Troy'un meme kanseri olma muhabbetinde izlemiştik. İkincisi de, Yadigar Ejder'in keman kutusunda silah taşımasıdır, ki herkes hatırlar Desperado gitar kutusuyla meşhur olmuştur. Mülayim'in tuttuğu kiralık katilin Mülayim hastalanınca ona bakması müthiş bir mizansendir. Mülayim'in poker masasında "Restine rest ulan" diyerek 5 as açması, çiçekleri işeyerek sulaması, patron haraç verirken makbuz istemesi, piyangodan çıkan parayı kenefe bağlaması, yazı-tura atınca paranın dik gelmesi, bomba sahnelerinin tamamı, Kemal Sunal'ın film boyunca aynı kıyafetleri giymesi, "Al Hacıbekir lokumu", "Otobüsün olayım Mülayim"; benim için şaheserdir bu film.

Bu filmlerin dışında Kanlı Nigar, Süt Kardeşler, Davaro, Gurbetçi Şaban, Davacı, Zübük, Sahte Kabadayı, İnek Şaban gibi filmler de var elbette, ama hem listeyi 10'da tutmak ve biraz da dengeli gözükmesini sağlamak adına böyle tercihler yaptım. Sizden de birşeyler çıkar herhalde.

7 yorum:

The Mechanic dedi ki...

Olum Şark Bülbülü'nün adını mansiyonda bile anmamışsın... Benim Tosun Paşa'dan sonra 2. sıra filmimdir. Hababam Sınıfı'nı da bi yerden sokmak gerekirdi.

Saban dedi ki...

Hababam Sınıf'larına hiç girmedim hacı, Kemal Sunal merkezli filmlere odaklandım.

M.T dedi ki...

Şark Bülbülü gerçekten bu listede olmayı hakediyor. Özellikle bul karayı al parayı sahnesinde, Selim Naşit'e bir ton para kaybettirdikten sonra ''sen bu işi bilmiyorsun'' demesi başlı başına yeterli bir sebep. Bir replik daha var bu filmle ayrıca Türkçe'ye kazandırılan. Mazlumu getirin bana:)

Kaan Özaydın dedi ki...

çok başarılı liste olmuş, eline sağlık..

Sekerford dedi ki...

Zübük amcoğlu zübüktür herkesin izlemesi gereken film tekrar tekrar izleteceksin amınakoyduğumunun inanlarına

blastrula dedi ki...

Eline saglik Saban. Sütkardesler ve Tokatci da benim ilk 10'umda olurdu.

gerekyok dedi ki...

Orta Direk Şaban ve New York Havs Havs