15 Mayıs 2010 Cumartesi

Bu Konser Evde İzlenir!

Birkaç gündür her yerde konser geyiği yapıyorum, baktım blog eksik kalmış, hemen buraya da ekleyeyim dedim. Hem şarkılarla ortamı neşelendirir, gecemizi aydınlatırız.

Soru şu: Ben bu yaz kimlerin konserlerine gitmeye çalışacağım? Hani Sonisphere'ı, U2'yu, Bob Dylan'ı filan bi kenara alayım. Bakalım elimizde kimler kalıyor?

Akon: Akon candır, Afrika'nın gururudur. Bir "Locked Up", bir "Lonely" benzersiz şarkılardır. "Wanna Be Startin' Something" ile Micheal Jackson'a büyük saygı duruşunda bulunmuştur. Yalnız Türkiye'de çok ayağa düştü Akon, konser bir rap konserinden ziyade apaçi geçidine dönüşebilir, korkuyorum.

21 Mayıs - Maçka Küçükçiftlik Park



http://www.youtube.com/watch?v=6EEW-9NDM5k



Rihanna: 135 lira öğrenci milleti için çökertici bir meblağ. Gerçi yamulmuyorsam İlker demişti, "Olm, The Cranberries gibi emeklilik maaşını çıkarmaya gelmiyor Rihanna, en baba olduğu zamanında geliyor" diye, haklılık payı var. Yine de Rihanna'nın önceki albümlerine pek ısınamamamıştım, son albümü fena değil ama büyük ihtimalle buna gidemem.

3 Haziran - Turkcell Kuruçeşme Arena



http://www.youtube.com/watch?v=Xcwd_Nz6Zog




Efes Pilsen One Love Festival

Groove Armada: Yazdığım tüm konserler içinde konser boyunca çıldırtma olaslığı en yüksek olan grup açık ara Groove Armada. İtiraf edeyim, dayıları çok yakından takip etmiyorum ama bir "Superstylin'"i herkes bilir. Herkes "Superstylin'"de kopar. Groove Armada'ya gidilir hacı.

19 Haziran - santralistanbul



http://www.youtube.com/watch?v=P2jdBbw_1vE



Sophie Ellis-Bextor: Benim için son dakika sürprizi, ama muhteşem bir sürpriz. Size şöyle söyleyeyim, One Love Festival 7'de Roisin Murphy ve Hot Chip'li benim için efsane bir lineup vardı. Ben de Roisin Murphy'yi çok severim, hatta Roisin Murphy'nin yeni doğan kızı bana "Dayı" der. O derece severim. Bazı son dakika aksiliklerinden dolayı gidememiştim oraya ve yorumları okudukça resmen sinirden ağlayacak kıvama gelmiştim. Sophie Ellis-Bextor da benim için o ayarda bir abladır ve bu konseri de kaçırırsam, ertesi gün Pierre Loti'den Haliç'e çivileme atlayabilirim. Canlı canlı "Murder on The Dancefloor" , "Get Over You" , "Mixed Up World", "Take Me Home", "Music Gets The Best of Me", "Today The Sun's On Us", "Catch You" ve tabii ki "Groovejet" dinleme fırsatı varken, bu konseri kaçıramam. Kırmızı dudaklarına kurban Sophie!

20 Haziran - santralistanbul



http://www.youtube.com/watch?v=r72Sbmj2OrM




The Ting Tings: One Love'ın kadrosu bu sene de çok iyi. The Ting Tings 2009'da çok iyi patlama yapmıştı. Şarkılar insanı hemen kendine bağlıyor, abla desen canayakın, enerjisi dışına vurmuş. Coşarsın yani merak etme. Tek sıkıntın ergen genç kızlarla "Shut Up And Let Me Go" diye bağırman olacak ki, o da her konserde var zaten, o kadar olsun.

20 Haziran - santralistanbul



http://www.youtube.com/watch?v=TxbwEVgF1zo


Bunların dışında Whitest Boy Alive var. Bir de Caspian ve Multitap iyi diyolla, dinleyen varsa aydınlatsın bizi. Ona göre gardımızı alalım.



Gotan Project: Nip/Tuck sayesinde tanışmıştım Gotan Project ile, arkada "Queremos Paz" çalan bir ameliyat sahnesi vardı, "Noluyo lan?" demiştim ekran başında. Ordan sonra sardık zaten. Babalar daha önce de gelmişti, gidememiştik. Mekan henüz belli değil, biletler de çıkmamış zaten. Ama fiyat çok abartılı olmadığı sürece Gotan Project de dinlenmesi elzem gruplardandır.

Bir de "Epoca" şarkısını reklamlarda piç ettikleri için Calgon'a hala kızgınımdır.

23 Haziran



http://www.youtube.com/watch?v=oKvtgXXFz9o



Imogen Heap: İstanbul Caz Festivali kıyağı olarak Imogen Heap'i dinleme şansımız olacak. Üstelik ücret açısından aralarındaki en kıyak konser bu. Önce İKSV'ye teşekkür. Imogen Heap'de öyle bir ses vardır ki, durup dururken ağlatır adamı. Bir "Speeding Cars" dinlerken için burulur, "I Am In Love With You" dinlerken normale dönersin. Dayım Gürkan bayılır Imogen'a, geçmişi vardır. Sağolsun, konseri de o haber etti zaten. Kaçırılımaması gerekir.

10 Temmuz - İstanbul Modern



http://www.youtube.com/watch?v=gFzHv53UVXI



Massive Attack: Geldik listenin ağır topuna. Massive Attack'ı aslında anlatmaya gerek yok, sadece şarkıların adlarını yazsam yeter. Ki son albümleri "Heligoland" de boş albüm değil, belki bir "Mezzanine" seviyesinde değil ama, dinledikçe "Aha, Massive Attack" dediğiniz şarkı sayısı fazla. "Girl, I Love You", "Paradise Circus", "Splitting The Atom", "Saturday Comes Slow" ve "Pray for Rain" albümün önde gelen şarkıları. Bunun dışında daha "Angel", "Unfinished Sympathy", "Antistar", "Butterfly Caught", "Live With Me", "Teardrop", "Risingson", "Safe From Harm", "Protection", "Eurochild" ve gelmiş geçmiş en saykodelik şarkılardan "Inertia Creeps" var ki, siz şarkıları saymamdan bu konsere gidip gitmeyeceğimi anladınız sanıyorum. Parkorman'ın acısını çıkaracağız kısmetse.

13 Temmuz - Turkcell Kuruçeşme Arena



http://vimeo.com/8846128



Faithless: Geldik listenin bir diğer ağır topuna. Hacı dayı Maxi Jazz, "To All New Arrivals" dan sonra dans sektörüne geri dönüyor. "Not Going Home" tam Faithless'tan beklediğim havada bir şarkı olmuş. Dolayısıyla, bu konserde bol bol kopmayı beklemek hakkımız. O yüzden eskilere dönüyoruz, konsere gitmeden önce "God is A DJ", "Insomnia", "I Want More", "Mass Destruction", "Miss You Less See You More", "Salva Mea" ve diğerlerini tek tek dinliyor, kopuş anlarını hatim ediyoruz. Konsere kadar ödevimiz bu. Konserde istediğimiz kopuştan başlayabiliyoruz.

17 Temmuz - Maçka Küçükçiftlik Park



http://www.youtube.com/watch?v=jgmNpBEiLPc



The Cranberries: Şimdi şu gerçeği ortaya koyalım, Dolores O'Riordan'ın (Doug, naber ya!) solo çalışmalarından sonra tekrar toplanmaları biraz kıllandırmadı değil. Yine de The Cranberries'in adının bile konser alanının doldurması lazım. Muhtemelen bir daha Türkiye'ye gelme gibi bir durumu olmayacak The Cranberries'in, dolayısıyla bu konser "Zombieeee" ve "İtsdi enimıııl, itsdi enimııııl, itsdi enimıl instinkt tu miiii" diye bağırmak için son şansımız. Hem The Cranberries şarkılarının girişleri güzeldir, konserde ayrı bir gaza gelirsin. Dolores'ten de çalıyorlarmış zaten, "When We Were Young" ya da "Apple Of My Eye" dinleriz şanslıysak.

22 Temmuz - Maçka Küçükçiftlik Park



http://www.youtube.com/watch?v=SHoHIL2ABVQ


İşte planım bu yönde arkadaşlar, hangi konsere gideriz, hangisini evde izleriz göreceğiz. Yine de olumlu bakalım, umalım konserlerde görüşürüz.

10 yorum:

Orange dedi ki...

imogen biletimi aldım, şimdi huzurluyum. 10 temmuz'da bir işim çıkar da gidemezsem neler olur bilemiyorum :(

Svetlin dedi ki...

ulan o kadar dedik imogen'a ben de gelebilirim diye bileti almışsınız tek kelime sormadan. ayıptır bu yaptığınız.

D.McGee dedi ki...

ismail, şurada bir adabazarlı olarak senden daha az satış yapıyorum. sana mı bel bağlayacak adamlar.

Svetlin dedi ki...

ne satışı olm ben gelicem de gelmedim mi? konserin tarihi süperdi gelirim dedim, hala da gidebilirim de o vakite bilet kalır mı işte?

Sheed dedi ki...

hangi vakit ismo? vardır hala biletix'te bilet, gürkan gibi kaç tane adam var..

ben imogen heap için girdim biletix'e, martha wainwright görünce satmak zorunda kaldım onu.. sepetçiler kasrı'ndayım 6 temmuz'da..

şaban, listenden sadece the cranberries'e gidiyorum.. one love çok zayıf 'line-up', beni cezbeden sadece the whitest boy alive var ama onlar için de the ting tings'de "that's not my name" diye çığıran ergenlere katlanamam.. sanırım bu sene yalan olacak one love, zaten TWBA'i phonem by miller'da izlemiştik 2006'da problem değil..

D.McGee dedi ki...

ulen hepiniz de marjinalsiniz be arkadaş. yok şöyle tiplere katlanamam böyle tiplere katlanamam. sevmiyorum amına kodumunun line up'ını deyip geçin işte nedir yani, gitseniz ısırmayacaklar ya sizi orada. en fazla gerizekalılar sinirinizi bozarlar, konserden keyif alamazsınız.

:kendiyleçelişenadam:

ismo hiç united maçları buluşmalarında oradayım abi diyip de satış koymadı zaten, ismail en sözünün eri insan.

:iğnelemeyapanadam:

param yok amk önden bilet alamıyorum.

:dobraadam:

Saban dedi ki...

nabalım olm, chemical brothers gelmiyo her sene.

Sheed dedi ki...

radar gibi festival lazım dogue, n'apalım? efes'te groove armada izlesek, beirut'u sofya'da kıstırsak diye castroman castroman işlere giriyoruz bak..

the ting tings'i ben ilk dinlediğimde de hazzetmemiştim, hatırlarsın..

ismo, bursa şampiyon olursa timsahın başı olacakmışsın? heh heh heh..

D.McGee dedi ki...

oğlum asıl radar gibi festival olmaz olsun. seyircisi bakımından yoksa çok güzel line up vardı. fakat bir dolu mal insan gördüm ki gına geldi.

aslına bakarsan her ortamda var bu mallar sürüsü fakat insan iki gram eğleneyim diye dişinden tırnağından arttırıp bir yere gidiyorsa canı sıkılıyor elbet.

Sheed dedi ki...

radar line-up itibarı ile türkiye'de yapılmış en doyurucu festival olabilir.. beirut, juliette and the licks, cocorosie, marilyn manson, peter bjorn and john, nouvelle vague, the rapture, the rakes (gerçi bunlar çakışmaya kurban gitmişti) hatta joan as police woman ile her birine tek gecelik 70-80 papel sayabileceğim grupları toplamışlardı..

gerçi iyi de para bayılmıştık ama öss yazı olduğundan pederden açık çek gelmişti..